Prosta igra je ena od otrokovih osnovnih pravic. Zapisana je v 31. členu Konvencije o otrokovih pravicah. Pripomore k otrokovemu celostnemu razvoju in mu prinaša zadovoljstvo.

Skozi igro se otroci tudi učijo, saj jim omogoča, da:

  • pridobivajo znanje in izkušnje o stvareh,
  • preizkušajo ideje in spretnosti,
  • raziskujejo lastna čustva,
  • se učijo iz napak,
  • uravnavajo svoje vedenje in
  • razmišljajo ustvarjalno.

Otrok sam izbere igro in z njo »upravlja«. Popolnoma samostojno odloča kaj, kako in s kom se bo igral in kako dolgo bo vztrajal. Podobno kot živalski mladiči vadijo spretnosti, ki jih bodo kasneje potrebovali za preživetje, je tudi otrokova igra – naravna potreba.

Zato vsi skupaj poskušajmo spodbujati prosto igro tako, da:

  • zagotavljamo otroku dovolj časa za igro,
  • zmanjšamo število popoldanskih aktivnosti,
  • omejimo moderne tehnologije (pametni telefoni, tablice, računalniki),
  • ponudimo otroku igrače, ki same po sebi ne določajo načina igranja,
  • otrok naj ima na voljo dovolj preprostih (npr. odpadne škatle, časopisni papir ipd.) ali naravnih materialov (npr. kostanj, listi, storži ipd.),
  • dajmo mu priložnost predstaviti lastne zamisli in
  • nudimo mu veliko mero zaupanja.

Otroci iz skupine Kamenčki s Katarino in Katjo

(Skupno 67 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost