V minulem šolskem letu smo se v Vrtcu Pivka priključili nacionalnemu projektu z naslovom »V objemu besed«, ki je nastajal v sodelovanju Pedagoške in Filozofske fakultete Univerze v Mariboru. K sodelovanju nas je povabilo Društvo Bralna značk.
V duhu nenehnih sprememb, ki smo jim priča v zadnjih letih, so se snovalci projekta odločili, da pripravijo strategije in vsebine, ki bi bile strokovnim delavcem v vrtcih v pomoč pri delu z otroki družin priseljencev in v podporo vsem otrokom, s poudarkom na delu z otroki iz socialno manj spodbudnih okolij. Univerza je za sodelujoče strokovne delavke pripravila obširno izobraževanje o spodbujanju sporazumevalnih zmožnosti otrok ter krepitvi porajajoče se pismenosti pri najmlajših. Vrtec se je s sodelovanjem obvezal, da bo izpeljal deset vsebinsko raznovrstnih srečanj za otroke in starše.
V projekt so se aktivno vključile strokovne delavke skupin Medvedki in Žogice. Na uvodnem roditeljskem sestanku so staršem na kratko predstavile izhodišča ter jih povabile k sodelovanju. Predvidevali smo, da se povabilu ne bodo odzvali vsi starši, zato smo se odločili, da preko oglasnih desk k sodelovanju pritegnemo vse zainteresirane.
Skupaj smo pripravile deset srečanjih, na katerih smo sodelujočim želele predstaviti različne pristope pri podajanja literarnih vsebin ter spodbujati ljubezen do knjig:
- Uvodno srečanje je vodila mag. Tilka Jamnik, na katerem je staršem predstavila literaturo za predšolske otroke, primere dobra prakse branja v predšolskem obdobju ter kje vse se srečujemo s pisano besedo. V drugi polovici srečanja so otroci v naročju svojih staršev listali knjige in neznansko uživali.
- Udeleženci so obiskali hram pisane besede, mestno knjižnico. Knjižničarka Dada jim je nazorno opisala svoje delo in naloge, prebrala pravljico ter povabila otroke in starše, da se brezplačno včlanijo in postanejo aktivni uporabniki njihovih storitev.
- Babice Valerije je doživeto pripovedovala zgodbo o mesecu in njegovih metamorfozah. Nato so otroci skupaj s starši izdelali »laternice«. V soju lučk so se sprehodili po mestu, iskali raznovrstne napise/simbole ter jih s pomočjo staršev prebrali.
- V decembru smo strokovne delavke pripravile dramatizacijo »Čarobna noč«, sledilo je rajanje ob zvokih društva Melodicum.
- V mesecu kulture smo obiskali Hišo kulture v Pivki. Kustosinja Tanja je otroke popeljala skozi razstavo ter predstavila pestrost dogodkov, ki jih gostijo. Otroci so prisluhnili pravljici ter tudi sami poustvarili po vsebini. Na velikih formatih kartona so nastale prave umetnine.
- Na naslednjem srečanju so otroci spremljali digitalno zgodbo slovenske ljudske junakinje Mojce Pokrajculje. Sledila je delavnica, na kateri smo izdelovali lutke s pomočjo različnih tehnik in materialov. Ko so bile lutke gotove, so otroci z njimi zaigrali svojo zgodbo.
- Na OŠ Pivka smo gostili Hiško eksperimentov. Otroci so skozi številne naravoslovne poizkuse tešili svojo radovednost in razvijali naravoslovno pismenost.
- Naslednje srečanje je potekalo v objemu narave. Na lep pomladni dan smo se podali na pohod proti Petelinjskemu jezeru. Med pohodom so otroci iskali skrite živali ter reševali uganke. Čeprav smo pričakovali ogled kraškega pojava »presihajočega jezera«, smo namesto tega srečali Martina Krpana. Ob koncu pohoda smo si ogledali zanimivosti naših krajev v EKO muzeju.
- Čeprav je bilo za sledeče srečanje načrtovan obisk travnika, smo zaradi vremena dejavnosti izpeljali v prostorih vrtca. Otroci so iskali izgubljene črke, s pomočjo spremljevalcev sestavili napis, ki jih je popeljal k pravljični vili ter prisluhnili pripovedi o pikapolonici.
- Na zaključnem srečanju nas je razveselila pravljičarka Anja Štefan. Očarala nas je s svojimi pripovedkami in ugankami.
Sodelavke so poskrbele za pestro ponudbo vsebin in dinamično izpeljavo. Njihovo navdušenje in ljubezen do knjig je vplivalo na to, da se man je iz srečanja v srečanje pridružilo vse več staršev z otroki.
Otroci so bili za sodelovanje v projektu bogato nagrajeni. Poleg številnih prijetnih izkušenj, ki so jih doživeli v svetu pravljic, so snovalci projekta s pomočjo sponzorjev, otrokom podarili knjige in didaktična sredstva. Tako so otrokom ponudili raznovrstne možnosti, da bodo deležni še več spodbud v objemu najdražjih na svojem domu.
Številne pohvale in priznanja smo prejele tudi s strani staršev. V velikem številu so izrazili željo po nadaljnjem sodelovanju, zato bomo projekt popeljali tudi v to šolsko leto leto v nekoliko okrnjeni obliki.
S sodelavkami ugotavljamo, da smo se »v objemu besed« vsi obogatili, tudi me smo pridobile veliko novih izkušenj in spretnosti.